Epres joghurtos


Még mindig eper....eper....és eper....
Jelentem, ez a túrós teljesen más jellegű mint az előző, sokkal krémesebb, lágyabb. Nekem már most a kedvencem. Főképp, mert ennek a töltelékében nincsen tojás...kicsit fóbiás vagyok..:)
Az igazság az, hogy annyira be voltam sózva, hogy nem tudtam kivárni a torta több órán keresztüli hűtőben dermedését, emiatt a szeletről készült fotóm nem annyira szalonképes. :) De muszály volt megkóstolnom! Másnap viszont már tökéletes szeletet tudtam prezentálni, ami pont senkit nem érdekelt rajtam kívül...én azért büszke voltam..........de csak egy icipicit..:)


Hozzávalók

Tésztához

1 adag mindent bele tészta
receptje itt: http://insalatadipolpo.blogspot.com/2011_04_01_archive.html

Töltelékhez

140 g natúr joghurt
575 g tehéntúró ami áll egyszer 450 és 125 grammból (azaz egy egész nagy tasak és egy kis tasaknak a fele) nekem ennyi túróm maradt meg, ezért dolgoztam ezzel a mennyisséggel
7 dkg cukor
1 tasak Bourbon vaníliás cukor vagy 1 rúd vanília kikapart magja
2 ek citromlé
fél citrom lereszelt héja
200 ml tejszín
6 lap fehér zselatin (3 lap a töltelékbe, 3 lap a tetejére)
2-3 ek tejföl

Szóráshoz

50 g szeletelt mandula
6-7 nagyobb szem eper a tetejére

Folyamat
26 cm-es tortaformához
  1. A kapcsos tortaforma alját kibéleljük sütőpapírral, majd rászorítjuk a peremet, így megfeszítjük a papírt. Egy tálban összedolgozzuk a tészta hozzávalóit, a tortaformába öntjük, majd előmelegített sütőben kb. 25 perc alatt szép barnára sütjük.
  2. A töltelékhez a túrót és a joghurtot tálba tesszük, hozzáadjuk a tejfölt, a kétféle cukrot, a citromlevet, a reszelt citromhéjat és alaposan összedolgozzuk a tölteléket. A tejszínt kemény habbá verjük. 3 zselatinlapot a tasakon található leírás szerint beáztatunk, majd kinyomkodjuk belőle a vizet és kis lángon megolvasztjuk. 
  3. 4 ek túrókrémet a feloldott zselatinba keverünk, majd ezt hozzákeverjük a maradék túrókrémhez. Óvatosan belevegyítjük a habbá vert tejszínt is.  
  4. A túrós joghurtkrémet a kihűlt tortalapra simítjuk, majd a tortát 2 órára hűtőszekrénybe tesszük.
  5. Az epret feldaraboljuk, a mandulát egy serpenyőben enyhén megpirítjuk. Kirakjuk az eperdarabokkal a tortánkat, majd a megmaradt 3 zselatinlapból az előzőhöz hasonlóan zselét készítünk, majd kanalanként a gyümölcs tetejére öntjük, a közepétől kiindulva. A tortát még 1 órára hűtőszekrénybe helyezzük. Tálalás előtt a pirított mandulával díszítjük.
  6. A torta szélét hideg vízbe mártott késsel meglazítjuk, a tortaforma peremét óvatosan eltávolítjuk és gusztusos szeletet vágunk..:)



Megjegyzések

Amit megkóstolnátok a héten...