Juhtúrós újkrumplikrémleves


Az egyik legfincsibb krémleves amivel eddig találkoztam....a különleges ízhez természetesen a juhtúrónak is van köze. Mindenképp a kedvenc kategóriában szerepel!! A receptet a 'Magyar konyha' ez évi májusi számában találtam. Annyit változtattam csak rajta, hogy a csirkealaplét lecseréltem zöldségalaplére, és a feltétnek írt húsos szalonnát kicseréltem füstölt szárított sonkára...ennyit és nem többet, mert a recept úgy tökéletes ahogy van..:)



Hozzávalók
4 főre

50 dkg újkrumpli
3 szál újhagyma
1 liter zöldségalaplé
olívaolaj
10 dkg juhtúró
füstölt, szárított crudo jellegű sonka

Zöldségalaplé elkészítése

A zöldségalaplét saját magunk is elkészíthetjük, én személy szerint jobban szeretem mint a leveskockát. Általában mindig van a fagyasztómban egy kis alapanyag, pl.: gombás étel készítésénél a szárát régebben mindig kidobtam, mostmár lefagyasztom, ugyanígy járok el a spárgával is....később aztán csak hozzá kell tenni vöröshagymát, petrezselyem zöldet, fokhagymát, répát, meg ami van otthon és már kész is a saját magunk készítette zöldségalaplénk. Hűtőben 3 napig eláll, fagyasztva kb. 3 hónapig, de ezt nem nagyon szoktam kivárni.

Most ezekből a zöldségekből dolgoztam a zöldségalaplé elkészítéséhez:

1 csokor spárga szár
1 fehérrépa
1 sárgarépa
negyed zellergumó
3-4 szál petrezselyem
fél cukkini karikázva
kb. 4 gomba szár
1 negyed póréhagyma egészben
2 újhagyma zöld szára
1 duci gerezd fokhagyma
pár szem egész bors
1 ág rozmaring
A zöldségeket 1 liter vízzel felforraljuk, a keletkezett habot kanállal leszedjük és kb. 40 perc alatt megfőzzük. Leszűrjük az alaplét egy tálba, a zöldségekből egy krumplinyomóval hozzápasszírozzuk a maradék levet és ezzel a zöldséglével öntjük majd fel a burgonyát.

Folyamat

Olívaolajon vagy vajon üvegesre sütjük a felkarikázott újhagymát, majd hozzáadjuk a meghámozott, felkockázott újkrumplit.




Felöntjük az alaplével, és puhára főzzük a zöldségeket.
Hozzáadjuk a juhtúrót, botmixerrel pürésítjük, sózzuk ha szükséges, borsozhatjuk is, ízlés szerint. A juhtúró eleve sós, ezért inkább a végén ízesítsük még sóval, ha szükséges.
Tálalásnál sonkadarabokkal díszítjük a levest, és meglocsoljuk minimális olívaolajjal.




Megjegyzések

Amit megkóstolnátok a héten...