Citromos briós dióval

Citromos.......diós.........pihe-puha briós. :)) Húúúú, ez elég jól hangzik....nemde?? És az illata.........
Tulajdonképpen, egyvalamit mostmár bátran kijelenthetek.....az eddig 'legyártott' ételeim jelentős része közös családi reggelikért kiált!!!!




A brióst szó szerint összedobtam, mert már nagyon 'zavart' voltam. Egyszerűen muszály volt valamit sütnöm, az egy hét 'tűzhely/dagasztás/kelesztés' stb. megvonása után....jött az őrület..:)..briós megsült, robogtam le a teraszról megörökíteni a pillanatot, közben úgy nézett ki, esni fog az eső, aztán úgy alakult mégsem...kicipeltem a barna cukrot, a szóráshoz, de úgy nézett ki, mintha nem szórtam volna rá semmit, ezért visszarobogtam a teraszon át a vaníliás cukorért, majd újra le a teraszról, persze velem együtt kocogott a kutyám is.....ja, és még egy nefelejcset is megnyírbáltam díszítésnek :(....és ha ez még nem lett volna elég, jelentem, a szomszéd kint gazolt a kertben.....hááát, adott a kérdés!! Gondolt-e valamire ezen jelenetek közepette, és ha igen, mire??????????

A virág csak díszítés...:)

Hozzávalók 12 darabhoz

A kelt tésztához

375 g finomliszt
1 tasak szárított élesztő (7 g)
225 ml langyos víz
6 dkg barna cukor
1 csipet só
1 citrom reszelt héja
1 tasak vaníliás cukor
3 ek dió durvára törve (én ezt mozsárban hajtottam végre)
pár csepp citromlé


A kenéshez

2 ek tej
kristálycukor a szóráshoz (még nem tudtam beszerezni durvaszemű kristálycukrot, szerintem azzal az igazi)

Folyamat

Egy sütőlemezt kibélelünk sütőpapírral.
A lisztet, sót, kétféle cukrot és a szárított élesztőt egy tálban összekeverjük.
Hozzáadjuk a lereszelt citrom héját és a diót, majd elkeverjük.
Vízzel és citromlével összedolgozzuk sima tésztává, ha ragad, tegyünk még hozzá egy kevés lisztet.
Kelesztőtálban vagy konyharuhával letakarva, meleg helyen addig kelesztjük, amíg láthatóan megdagad(kb. 30 perc)
A tésztát és a deszkát liszttel behintjük, mégegyszer alaposan átgyúrjuk, hengerré formázzuk és 12 egyforma szeletre vágjuk.
Kb. 32 cm hosszú hengert formázunk minden tésztadarabból.

                                      A tésztahenger közepére nagy, laza csomót kötünk.



                                    
A tészta két végét aláhajtjuk, közben a csomót is egy kissé széthúzzuk.




A briósokat tepsibe helyezzük, és letakarva, meleg helyen annyi ideig kelesztjük, amíg láthatóan megdagadnak (kb. 20 perc)
A briósokat tejjel megkenjük, majd megszórjuk kristálycukorral, előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt megsütjük.
A briósokat rácsra téve kihűtjük, és egy halom virágszirom rászórása helyett, inkább töltünk hozzá egy nagy bögre tejet..:)






Megjegyzések

Kata64 üzenete…
Mega Like
Elena üzenete…
Szerintem is...;)) köszi!

Amit megkóstolnátok a héten...