Áfonyás-fehércsokis tallér



Csúnyán le vagyok maradva....képek és receptek halmaza vesz körül és nem győzöm magam utolérni (egyenlőre nem is nagyon sikerül)...közben azért szelektálok is, hiszen a szezonális gyümis receptek erőteljesen most aktuálisak! A lemaradás oka főképp a nyáron keletkező vándor életmódomnak köszönhető mégpedig hármas frontvonalon :)...bpest-szárliget-sóstó között élem ezeket a rövidke nyári hónapokat, batyuval és állandó cuccolással, beiktatva némi munkát is.... :)


Tudom, már megint keksz, de most mit csináljak?? Különben is már a következő szerencsést sorsolom a múltkor említett füzetből..:)
A keksz erősen babapiskóta állagú, ha a tésztát csak simán készítjük, mindenféle aszalt gyümi és csoki kiegészítők nélkül, akkor kész is a házi babapiskóta.

Hozzávalók egy halom kekszhez
Az eredeti recept szerint
- ami ideális pl. apró gyerekseregnek készítjük :)

14 dkg liszt
fél tk sütőpor
negyed tk só
12,5 dkg puha vaj
8 dkg barna cukor
10 dkg kristálycukor
1 tojás
1 csomag vaníliás cukor vagy 1 tk vanília aroma
7,5 dkg aszalt áfonya
15 dkg aprított fehér csokoládé

Gyereksereg hiányában én a hozzávalókat megfeleztem, (kivéve a tojást) így is 40-50 db keksz jött ki, amit Bonifác kutyusom (bichon kis kuktám) is majszolt.....ha jól emlékszem. :) Viszont nekem így is édesebb lett egy picit, mint amit megszoktam, úgyhogy legközelebb biztos csökkentem a cukor adagot, mert a fehér csoki is eléggé édes...ugyebár.


A kekszgyártás folyamata
A lisztet összekeverjük a sütőporral, sóval. A vajat krémesre keverjük a kétfajta cukorral, majd hozzáadjuk a tojást és a vaníliát.
A lisztes és a vajas részt összekeverjük, hozzáadjuk az aprított fehér csokoládét és az áfonyát. Az egészet 15 percre hűtőbe tesszük pinenni.
A sütőt előmelegítjük, a sütőlemezt kibéleljük sütőpapírral. A tésztából teáskanálnyit kiveszünk,és a kezünkkel golyóvá formázzuk. Kellő távolságban elhelyezzük őket a sütőpapíron. A golyókat villával lelapítjuk.
A kekszeket 12-15 perc alatt aranybarnára sütjük. A sütőből kivéve egy kis ideig várunk, mielőtt levesszük a tepsiről, mert lazák. Rácsra helyezve hagyjuk kihűlni.
Aki hasonlóan függő, mint én, készít magának valami forró italt!! Légmentesen záródó dobozban több hétig eláll!


Megjegyzések

Amit megkóstolnátok a héten...