Eperdzsem tokaji muskotályos borecettel


A hétvégén már megcsináltam ezt a lekvárt, de nem volt nálam a fotóapparátom, és persze a lekvár is elfogyott..:) de ma újra csináltam két kicsi üvegcsével. A hétvégi adag egyébként palacsintában végezte!
A jó hír, már amennyire ez annak számít hogy ebben a lekvárban nincs semmi adalék cucc, csak gyümölcs, méz, minimális cukor (az is barna) és tokaji muskotályos borecet.
A Magyar Konyha legfrissebb számában olvastam, hogy ha almát passzentolunk a rebarbarához, akkor nincs szükség dzsemfixre, ugyanis sűríteni az alma fog. Jelentem: eperrel is bevált, az info meg pont kapóra jött, ugyanis a drágámnál nem volt dzsemfix és a botmixert sem találtuk, de a mellékelt kép mutatja, hogy ezek hiányában is összehozhatunk valami lekvárfélét, bár valamilyen gyümölcs azért szükségeltetik hozzá..:)



Hozzávalók 2 kisebb üveghez

500 g eper
1 kisebb alma
2 ek citromlé
1,5 tasak vaníliás cukor
1 ek vanília aroma vagy 1 rúd vanília
1 ek tokaji muskotályos borecet
1 ek méz
1 ek barna cukor

Folyamat

A megmosott epret felkockázzuk, a kisebb szemeket hagyhatjuk egészben. Egy lábasban a citromlével, vaníliás cukorral, vanília aromával és a muskotályos borecettel, alacsony lángon fedő alatt kb. 10 perc alatt összefőzzük. Ilyenkor még csak levesedik, nem szükséges kavargatni.
Hozzáadjuk az apró kockára vágott almát (én legközelebb lereszelem) és állandó kevergetés mellett pár perc alatt összerottyantjuk az eperrel, majd hozzáadjuk a mézet és a barna cukrot.
Ízlés szerint botmixerrel pürésítjük (de nem szükséges, mert apró darabokra esik szét) és az előre elmosott üvegekbe töltjük, majd fejtetőre állítjuk. Konyharuhába bebugyolálva hagyjuk kihűlni, felbontás után hűtőben tároljuk....hamar elfogyasztjuk...szerintem..:)
Egy szelet túrótortára locsolva....harmonizál.....na!

Megjegyzések

Amit megkóstolnátok a héten...