Korianderes-vajas újburgonya


Vééégre, újra itt! Kis kitérő után most végre hazatértem a nyugalom szigetére, sajnos, csak egy rövid időre, viszont az nem járja, hogy hetek óta a kakukkfüves olaj köszönt a blogon Titeket....miközben sorakoznak ám szép sorban a feltöltésre váró finomságok!
Igazi dőzsölős időszak van a piacok standjait illetően, az egyik nagy kedvencem az újburgonya, leginkább tepsiben/serpenyőben átpirítva, olívaolajjal meglocsolva, némi friss fűszernövény társaságában. A petrezselymes változat ismertebb, igazi klasszikus, de azért érdemes néha változtatni a jól bevált ízeken és más fűszereket is kipróbálni, hiszen rozmaringgal vagy kakukkfűvel (pláne házi kakukkfüves olajjal) is mennyei..hogy a koriandert ne említsem...!!  

Hogy álltok a kakukkfüves olajjal? Az enyém már elkészült, bár még nem teszteltem, de hamarosan lelocsolok vele egy pizzát, ha sikerül végre articsókához jutnom.....
  



A koriander az ázsiai konyha egyik kedvelt fűszere, de elég karakteres, aromás fűszer, külsőre úgy néz ki, mint egy petrezselyem. Szerintem a koriandert vagy szereti valaki, vagy nem, köztes állapot nincs...Falafelben elég sokan kóstoltátok már valószínűleg..:)
Ha épp nincs friss ágam, akkor a magját szoktam mozsárban összezúzni, és úgy fűszerezek vele, de természetesen frissen az igazi, ezért én fagyasztani is szoktam a levélkéjét!




Hozzávalók

1 kg újburgonya (nekem most sikerült igazán apró példányokat választanom)
1 csokor friss koriander

kevés vaj



Folyamat

Az újburgonyát megmossuk, megtisztítjuk/átdörzsöljük.
Sós vízben kb. 15 perc alatt megfőzzük, ha apróbbak a burgonyáink, akkor kevesebb idő is elegendő, a nagyobb burgonyákat akár félbe is vághatjuk.
A sütőt előmelegítjük, egy közepes méretű tepsiben egy kevés vajat felolvasztunk, majd ebbe a forró vajba beleforgatjuk a burgonyát, alaposan, hogy mindenhol jól ellepje, sózzuk, majd közepes lángon ropogósra sütjük. (kb. 15-20 perc) Félidőben az egészet átforgathatjuk, hogy mindenhol egyenletesen piruljon a burgonya.
Amikor már majdnem kész, hozzáadjuk az apróra darabolt friss koriandert (én most csak a levelét adtam hozzá, de a szárát is hozzá darabolhatjuk, akkor még intenzívebb lesz az íze) összeforgatjuk az egészet és pár percre még visszatoljuk a sütőbe.
Kínálhatunk mellé joghurtos mártogatót, amit már jóval előtte elkészíthetünk, és fogyasztásig a hűtőben tároljuk.

Megjegyzések

Kati üzenete…
De megkivántattad:) Most nekem is van többféle zöldfűszer a teraszon cserépben, ki is próbálom velük az újkrumplit:)
Elena üzenete…
Kati!!
Csak bátran...bátran..szerintem szereteni fogod, csak végy egy csokor illatos fűszernövénykét a teraszról! :)
Erika üzenete…
Nagyon gusztusos! En meg csak baratkozom a korianderrel,es helyette sokszor petrezselymet hasznalok...pedig nem rossz noveny:)
Elena üzenete…
Erika!

Köszönöm.. :)

Egyébként én is sokszor használom a petrezselymet, burgonyával társítva igazi klasszikus!!

A koriander hasonlóképp a petrezselyemhez egy változatosan felhasználható növényke, leveseket, mártásokat, krémes kencéket..és még jó sok mindent tehet különlegesebbé..
Gabriella üzenete…
Ez nagyon jó ötlet! Köszi! :P
NYAMMM üzenete…
Üdvözöllek újra itt:) Imádom az újburgonyát, kifogom így is próbálni:)
Babette üzenete…
Jó, hogy jöttél! és milyen finomat hoztál! Már nálam is szép a koriander.A hétvégi sütéshez terveztem egy kis kencébe a husikhoz. A kis kék deszkádért meg esz a fene rendesen:DDDDD
Elena üzenete…
Gabi! Köszi...:)

Nyammm...újra itthon :)

Babette...húshoz is finom lehet! Megnézem van-e még ilyen kék festékem, ha van és elég a deszkára, mert deszkám még van tutti, kenek neked egyet!! :DD

Amit megkóstolnátok a héten...