Meggyes muffin

Egész nap sütött a napocska én meg lubickoltam a fényárban úszó lakásban. Az aranyhalak is feljöttek a tó felszínére, talán tényleg jön a tavasz? Én várlak nagyon!
Ma a meggy volt főszerepben....leginkább azért, mert a pár nappal ezelőtt készített meggyes muffint mindenki kritizálta, mégpedig a meggy hiányos jelenléte miatt. Úgy látszik a környezetem már teljesen ki van éhezve a gyümölcsös desszertekre, valószínűleg ezért merészeltek reklamálni.
Nálunk egyébként igazi slágerek ezek a kis sütemények, nem mellékesen a tésztája is pillanatok alatt megvan.
Elmondhatom magamról hogy rendszeres muffinsütő vagyok, a család pedig lelkes fogyasztó! A lista élén a banános-nutellás/csokis felváltva nyomul az almás-fahéjas verzióval. Van egy 12-es és egy 6-os sütőformám, én az utóbbit részesítem előnyben, mert szeretem ha a muffinok nagyok és bucik, ezért én mindig jól teletöltöm a formákat. Általában a Holló és Társa vékony kis receptfüzetét hívom segítségül, most a málnás variációt szúrtam ki, néhány változtatással. A 6 dkg étkezési keményítőt elhagytam és a citromlevet is, ill. 3 tk sütőpor helyett én csak 2 tk használtam.

Hozzávalók
  1. 17,5 dkg liszt
  2. 2 tk sütőpor 
  3. 20-25 dkg meggy
  4. 10 dkg cukor
  5. 1 tasak vaníliás cukor
  6. 2 tojás
  7. 1 dl joghurt
  8. 0,75 dl olaj
  9. 1 marék hámozott pörkölt mandula
  10. 12 papír sütőformácska  
Folyamat
  1. A papírokat a muffinforma mélyedéseibe tesszük
  2. Előmelegítjük a sütőt
  3. A lisztet elkeverjük a sütőporral
  4. A tojásokat mindkét cukorral, joghurttal és olajjal elkeverjük
  5. Hozzáadjuk a lecsepegtetett meggyet
  6. Beleöntjük a lisztes keveréket, és a formákba kanalazzuk
  7. Tetejét megszórjuk a hámozott mandulával
  8. Kb. 15-20 percig sütjük


     
     


Megjegyzések

Unknown üzenete…
Hmm. Ez nagyon jól néz ki.

Amit megkóstolnátok a héten...