Bögrés meggyes pite


Folytatom a bögrés őrületet. A recept amit kinéztem a vékonyka füzetből annak semmi köze nem volt a meggyhez, ugyanis az cseresznyés béles néven fut. Elcsattogtam megvenni a hozzávalókat....főképp a cseresznyére összpontosítottam. Levettem egy üveggel, konstatáltam hogy ezennel a cseresznye kipipálva. Aztán visszatettem a polcra.........mert 'nehogymár' a legelső üveget válasszam (sajnos vannak ilyen fóbiáim) biztos ami biztos...bevizsgálom a másodikat...bevizsgáltam. Jó alaposan bevizsgáltam. Otthon vettem észre hogy meggy, ráadásul nem magozott!


Hozzávalók
2 bögre finomliszt
fél csomag sütőpor
20 dkg vaj
fél bögre porcukor
1 csipet só
2 tojássárgája
1 tojás a kenéshez
fél bögre langyos tej

A töltelékhez
3-4 bögre magozott meggy
negyed bögre kristálycukor
1 tasak vaníliás cukor
1 citrom
2 mk őrölt fahéj

Folyamat
  1. A finomlisztet a sütőporral elkeverjük, majd hozzáadjuk a puha vajat, és gyorsan összemorzsoljuk. Ezután hozzáadjuk a porcukrot, a sót, a tojássárgákat és a langyos tejet, és gyors mozdulatokkal tésztává gyúrjuk.
  2. Hűtőben 1 órát pihentetjük, majd lisztezett deszkán elfelezzük és tepsiméretűre kinyújtjuk.
  3. Előmelegítjük a sütőt és a tészta egyik felével kibélelünk egy tepsit, amit előtte sütőpapírral borítunk.
  4. A töltelékhez a meggyet a cukorral,  a citrom reszelt héjával, az őrölt fahéjjal összeforgatjuk, és a tésztára szórjuk.
  5. Befedjük a másik tepsi méretűre nyújtott tésztánkkal, a széleket kicsit megnyomkodjuk, és a tetejét megszurkáljuk villával majd megkenjük felvert tojással.
  6. 35-40 perc alatt pirosra sütjük, közepes lángon.
  7. Ha elkészült kihűtjük, kockákra vágjuk. Aki igényli szórhat rá porcukrot.
Én a meggy alá tettem egy kis zsemlemorzsát, hogy ne ázzon el a piskótám, de darált dió, vagy mandula is mehet alá!
A pite egyébként isteni finom lett, a háziak gyorsan és rugalmasan tűntették el a tányérról.......



Megjegyzések

Amit megkóstolnátok a héten...