Csokoládés mandulatorta


A torta melyet saját magamnak készítettem, küldöm magamnak.....születésnapomra, és annak aki szereti. Ja és ne ragadjunk le annál hogy hányadik...zsenge kuktalény vagyok még! :)
Mandulás csodára vágytam csokoládéval kombinálva és hopp, szerencsére találtam egy egész jó kis receptet. Most sütöttem először de biztos hogy nem utoljára! Konkrétan egy szelet elég ahhoz hogy az állandó édességhiányunk megszűnjön örökre...legalábbis a szelet elfogyasztása után ezt gondoljuk! De közlöm, hogy ez csak téveszme, mert ha aznap nem is, de másnap egészen tutti biztos hogy vágunk egy újabb szeletet! Azért van.
Én kapásból kettőt majszoltam be, de csak a blog miatt, egyszerűen muszáj volt kipróbálnom áfonyalekvárral is. Különben is, egyszer van egy évben az embernek szülinapja!!!


Mandulás
  

Hozzávalók

225 g étcsokoládé darabolva
150 g cukor (nálam 100g + 1 tasak vaníliás cukor)
175 g puha vaj
100 g szeletelt pirított mandula és egy kevés a tetejére (maradt pár szem egész mandulám, azt is beledaraboltam)
3 ek liszt
késhegynyi sütőpor
5 tojás szétválasztva
porcukor a tetejére (nálam áfonyalekvár/tejszínhab és egy halom szeletelt mandula)

Folyamat
  1. Egy 24 cm-es tortaformát kibélelünk sütőpapírral
  2. A csokoládét folyamatos kevergetés mellett gőzfürdő felett megolvasztjuk, hozzáadjuk a cukrot, és addig keverjük amíg teljesen fel nem oldódik, majd levesszük a tűzről
  3. Apró darabokban hozzáadjuk a vajat és a még meleg csokiban felolvasztjuk. Belekeverjük a szeletelt mandulát (előtte egy picit megpörköljük) a lisztet és a sütőport
  4. Fokozatosan hozzáadjuk a tojássárgákat és az egészet alaposan összedolgozzuk
  5. A tojásfehérjét kemény habbá verjük, kanállal óvatosan a csokoládékrémbe forgatjuk.
  6. A masszát az előkészített formába öntjük
  7. Előmelegített sütőben 40-45 percig sütjük, amíg meg nem emelkedik és kemény nem lesz a tészta. A teteje sütés közben megrepedhet
  8. A süteményt hagyjuk kihűlni, tetejét ízlés szerint porcukorral/tejszínhabbal/mandulával/lekvárral stb. tálaljuk (Fagylaltot is el tudok képzelni hozzá).

Tejszínhabos








Megjegyzések

Amit megkóstolnátok a héten...