Pizza miniben



Dübörög a tavasz, egyre melegebb van, ilyenkor egyszer csak azt veszem észre hogy kiköltöztem a teraszra és ott élek...... Ma kicsit olaszosra vettem a figurát, klasszikus piros kockás terítő, hagyományos olívaolaj kiöntő, friss zsenge saláta, és egy halom mini és még minibb pizza. Trattoria itt Ligeten, hááát mit mondjak......bizsergett is a lelkem!!



Pizzát eddig csak édesanyám készített itthon, de most hogy kezdem kitanulni a 'mesterséget', szép elegánsan át is adta nekem a stafétabotot, mert mostanában mindig csak én sütögetem.:) A folyamat a következőképpen történik: általában reggel bekeverek egy adag tésztát a kelesztőtálamban, aztán egy időre elfeledkezem róla, majd valamikor a nap folyamán amikor kellőképpen ráhangolódott a család..na és a tésztám is szépen megkelt, jöhet a pizzasütés. Egy ideje rászoktam arra hogyha pizzát eszem, akkor saláta is kell mellé. Most is készítettem egy adaggal.
Szerintem baráti összezörrenésekre egyszerűen tökéletesek a mini pizzák, hímnemű barátainknak/társainknak mindenképpen lehet nyugodt szívvel masszívabb feltétet ajánlani. Ennek ellenére most klasszikus pizza margherita/olajbogyós/zöldséges feltétekkel készült pizzák születtek.



Olajbogyós pizza

Pizza margherita

Hozzávalók

Tésztához

50 dkg liszt
1 tasak szárított élesztő (7 gr)
2 ek extraszűz olívaolaj
fél ek só
3 deci meleg víz
1 kk cukor
Időnként teszek a tésztába szárított fűszereket, oreganot/rozmaringot, készítettem már aprított friss zsályának a levelével is, de akár el is hanyagolható
Én most 2 tk szárított egész rozmaringot tettem bele

ha így sütsz meg....akár pizzakenyér is lehetek

Hozzávalók a szószhoz

1 doboz sűrített paradicsompüré (MUTTI-500 gr) lehet másfajta is
3 gerezd fokhagyma
bazsalikom (friss a legjobb)
kevés tej (kb. 1 evőkanálnyi)
olívaolaj
1 tk cukor

Folyamat

  1. A lisztet tálba/kelesztőtálba szitáljuk, hozzáadjuk a szárított élesztőt, olívaolajat, sót, cukrot, a szárított fűszert és a meleg vizet
  2. Összedolgozzuk a hozzávalókat, ha a tészta elválik az edény falától akkor rendben vagyunk, ha ragad öntsünk hozzá nyugodtan lisztet
  3. Meleg helyen letakarva/bebugyolálva kelesztjük minimum 2 órán keresztül (ha tovább kelesztjük az még jobb) 
  4. Közben elkészítjük a szószt: a zúzott fokhagymát kevés olajon megpirítjuk, hozzáadjuk a paradicsompürét/cukrot/tejet/bazsalikomot és fedő alatt pár perc alatt összeforraljuk
  5. A cukkini és gombaszeleteket kevés olajon átpirítjuk
  6. Egy tepsit kibélelünk sütőpapírral és előmelegítjük a sütőt
  7. A pizzatésztából kisebb golyókat tépkedünk (kb. 14 db jön ki ebből az adagból) és mint a lángost kézzel formázzuk
  8. Ízlés szerint elkészítjük a pizzákat
  9. A pizza margheritához vékonyan rákenjük a szószt, megpakoljuk mozzarelával, megszórjuk oraganoval vagy bazsalikommal 
  10. A többinél ugyanígy járunk el csak mennek hozzá plusz feltétek
  11. Sütés előtt mindegyik pizzát meglocsoljuk olívaolajjal 

Feltétek ehhez a mennyiséghez

2 tasak mozzarella
pár szem szeletelt fekete olajbogyó
pár szelet cukkini karikázva
kevés szeletelt gomba
szárított oregano
friss bazsalikom


Megjegyzések

Amit megkóstolnátok a héten...