VKF! 42. Tejszínes túrótorta


Életem első túrótortája, azaz az első túrótorta gyermek, melyet követni fognak szép sorban a többiek....:)) Bevallom Nektek, amikor elhatároztam hogy megsütöm, egy kicsit nagy falatnak gondoltam a túrókrém szempontjából...na és a sütőm szempontjából is aggódtam egy picit, úgyhogy szkeptikus voltam ám!! Attól féltem, hogy a hosszú sütési idő miatt egy égett valamit fogok kreálni és odavész a drága jó alapanyagom, de nem így lett. :)    
Ha azt a statisztikát nézem, hogy én mindösszesen EGY, azaz EGYETLEN EGY szeletet tudtam megenni belőle és nem azért mert nem tudtam volna többet, hanem azért, mert egész egyszerűen elfogyott mire vágtam volna egy második szeletet...akkor: no comment. :)


A sikeren felbuzdulva már most gyúrok a ribizli szezonjára...szegény ribizli...
A torta szintén a VKF-re készült, egy nagyon egyszerű 'mindent bele' tésztával és egy mennyei túrókrémmel.




Hozzávalók
A 'mindent bele' tésztához

125 g vaj
100 g liszt
3 csapott tk sütőpor
25 g keményítő (én elhagytam)
125 g cukor
1 tasak vaníliáscukor
csipetnyi só
3 egész tojás

Töltelékhez

3 tojásfehérje
csipetnyi só
750 g tehéntúró
200 ml tejszín
3 ek citromlé
fél citrom lereszelt héja
3 tojássárgája
150 g cukor (én 100 g cukorra csökkentettem + hozzáadtam 1 tasak vaníliás cukrot)
1 tasak vaníliaízű pudingpor

A mázhoz
kb. 300 g friss eper
1 tasak piros tortazselé

Díszítéshez

pirított szeletelt mandula a szélére (kb. 50 g)

Folyamat
Tészta
  1. Egy 26 cm-es kapcsos tortaforma alját kibéleljük sütőpapírral majd rászorítjuk a peremet, így megfeszítjük a sütőpapírt.
  2. A tésztához a vajat egy lábasban kis lángon megolvasztjuk, majd hűlni hagyjuk, közben a sütőt 180 fokra előmelegítjük.
  3. Tálba szitáljuk a lisztet és a sütőport. Hozzáadjuk a cukrot, a vanilincukrot és a sót, majd az olvasztott vajat és a tojást. Habverővel jól összekeverjük.
  4. A tésztát a kapcsos formába öntjük és elsimítjuk, kb. 25 perc alatt megsütjük, amíg a tésztánk hűl, elkészítjük a tölteléket.
Töltelék

  1. A túrókrémhez a tojásfehérjét a sóval kemény habbá verjük, félretesszük. Az átpasszírozott tehéntúrót tálba tesszük. Hozzáadjuk a tejszínt, a citromlevet, a lereszelt citrom héját és a tojássárgáját.
  2. A pudingport külön tálkában összekeverjük a cukorral, vanilincukorral, majd belekeverjük a masszába. Robotgéppel sima krémmé keverjük.
  3. A tojáshabot két részletben a túrókrémbe vegyítjük.
  4. A túrókrémet az elősütött tortalapa öntjük és elsimítjuk. A tortaformát visszatoljuk a sütőbe és a tortát készre sütjük kb. 50-60 percig. Tűpróbával ellenőrizzük.
  5. Amikor kihűlt a süteményünk, a torta szélét késsel óvatosan meglazítjuk, a tortalapot tálra csúsztatjuk, a tortaforma peremét megtisztítjuk majd ismét a torta köré pattintjuk.
  6. A megmosott, feldarabolt epret a torta tetejére pakoljuk, elkészítjük a tortazselét a tasakon található leírás szerint, majd kanalanként a gyümölcs tetejére öntjük a közepétől kiindulva.
  7. Legalább 2 órára hűtőszekrénybe tesszük, közben a mandulát száraz serpenyőben enyhén megpirítjuk, majd tányérra szórva kihűtjük. A tortaforma szélét hideg vízbe mártott késsel meglazítjuk, a tortaforma peremét óvatosan eltávolítjuk és a torta szélét a szeletelt mandulával díszitjük.  

Megjegyzések

Emoke üzenete…
Akkor ezt most elmentem, mert tortaformám Anyukámnál maradt. :( Sima pitesütőben meg nem merem. :) Mindenesetre köszönöm, hogy feltetted!! :)

Amit megkóstolnátok a héten...