VKF! 42. Capri saláta

Azaz Vigyázz, Kész, Főzz! Játék.....játék.....játék!!!!
Aki kíváncsi a kezdetekre és hogy mi is ez pontosan az olvasson utána ezen a linken: http://chiliesvanilia.blogspot.com/2007/01/vigyzz-ksz-fzz-magyar-gasztroblogok.html Az épp aktuális VKF témáját most a nempiskota.blogspot.com blog szerzője, Strawberry választotta.....színkavalkád a tányéron, nekem ez tetszik....Egyszerre egyébként több recepttel lehet beszállni, majd meglátjuk meddig és mire jutok :)




Annak ellenére hogy nagyon szeretem a salátát, még egy salis receptet sem tettem közzé...ez nem maradhat így!! A capri saláta (vagyis az insalata caprese) az egyik legfinomabb és legegyszerűbb saláta. Számomra. Egy ropogós bagettel teljes értékű eledel a magamfajtának :)
Ja! És még színes is...ami most nem elhanyagolandó, ugyebár. És háááát a bazsalikom....na az az egyik titka ennek az egész 'capri feeling'nek....
   

Igaz, hogy én most csak 1 főre készítettem a salátát, mégis az eredeti receptben lévő 4 fős arányt írom le, mert gondolom annak az elkészítése a valószínűbb...én mindent feleztem... már megint miniben gondolkodtam :)

Hozzávalók 4 főre

2 tasak mini mozzarella vagy 2 tasak egész mozzarella
2 marék érett paradicsom (nálam most szilva vagy datolya paradicsom a favorit, pici és hosszúkás)
1-2 szál újhagyma
extra szűz olivaolaj
Az eredeti recept ír zöldfűszeres ecetet, én nem használtam

Az öntethez

1 nagy marék friss bazsalikomlevél
tengeri só és frissen őrölt bors
extra szűz olívaolaj



Folyamat

  1. A bazsalikomból néhány levelet félreteszünk, a többit egy csipet sóval mozsárban összezúzzuk.
  2. Hozzáadunk egy kis olívaolajat és összekeverve kész is a bazsalikomos dresszing
  3. A mozzarellát egy tálra halmozzuk, (ha egész mozzarellát választunk, akkor felszeleteljük) feldaraboljuk a paradicsomot és a hagymát, meghempergetjük egy kis olívaolajos-sós-borsos keverékkel és a tálra halmozzuk.
  4. A bazsalikomos dresszinget a tetejére kanalazzuk, megszórjuk a félretett bazsalikomlevéllel 

Megjegyzések

Amit megkóstolnátok a héten...