Sült céklasaláta




Az egyik nagy kedvencem hoztam most Nektek, ami nem más, mint sült céklasaláta, én hetente sütök egy adagot, mert annyira szeretem! A cékla eredeti, édeskés ízét én nagyon kedvelem, ezért ízesíteni épp csak egy löttyintésnyi balzsamecettel szoktam, és én sózni sem sózom, de bátran ízesítsétek kedvetek szerint! Általában adok még hozzá egy kevés fokhagymát, és ennyi. Most friss kakukkfűvel bolondítottam meg, de ez akár el is hagyható.
Pompás kiegészítője sülteknek, vagy akár egy sima ropogós bagettnek is.
Ha mi magunk vásárolunk friss céklát, akkor akár főzni, akár sütni is tudjuk és utána már csak ízesítenünk kell tetszés szerint! (Én sütni jobban szeretem, mint főzni.)




Hozzávalók

6-7 db közepes fej cékla
balzsamecet vagy olívaolaj
1 pici gerezd fokhagyma vékonyan szeletelve
most friss kakukkfű (el is hagyható)

Folyamat

  1. A céklákat megmossuk
  2. A sütőrácsra alufóliát teszünk, rá a céklákat, megszurkáljuk és olivaolajjal meglocsoljuk
  3. Sütőben, alacsony lángon kb. 1 órán keresztül puhára sütjük
  4. Amikor kihűltek a céklák, megpucoljuk őket
  5. Egy tálban vékonyan felszeleteljük, mehet rá az aprított fokhagyma, kevés balzsamecet
  6. Összekeverjük...még finomabb másnap, amikor összeérnek az ízek


Megjegyzések

ChezSandra üzenete…
KÖszi, első szülöttem nagy-nagy kedvence a cékla. (mondjuk Én is el tudnék élni rajta az biztos)

Nincs véletlenül egy finom pizza - extra száraz tésztájú (hólyagos, és olyan mintha két papír lap lenne a tészta csak)- recepted?

köszi előre is!
üdv S.
Elena üzenete…
Na..akkor a céklarajongók táborát ezennel megnyitom..:)
A mini pizza receptet nézd meg, mert szoktam pizzakenyérnek is csinálni, olyankor csak olivával locsolom meg+vmi fűszer van rajta...na és akkor hólyagos és ropogós, egész vékonyra nyújtom...van is róla fotóm, majd elküldöm neked emailben, és leteszteled!Oksz?

Amit megkóstolnátok a héten...