Almás muffin fahéjjal

Ma nagyon kellemes napom volt....abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy én lehettem a vendég, így csak egy muffint dobtam össze délután és egy frittatat a kertben vadászott csalánból. Nehogymár úgy teljen el egy nap hogy nem dolgozik a sütőm....:) Utóbbiről később. Amúgy is hirtelen vezérelt ötlet volt...mármint csalánt szedni.
Szóval könnyed almás muffint gyártottam csokiforgáccsal a tetején és maradt még egy kis fahéjesszenciám is, úgyhogy feltuningoltam vele a muffinokat. Nálunk ez az egyik kedvenc muffin, krémes...almás...fahéjas... 







Hozzávalók

1 nagyobb vagy 2 kisebb alma kockázva
1 tasak vaníliás cukor
1-1,5 ek citromlé
1 tábla fehér csokoládé + pár kocka a csokiforgácshoz (nyugodtan lecsíphetünk a táblából pár kockát)
18 dkg liszt
2 tk sütőpor
2 tojás
6 dkg cukor
1 kis doboz natúr joghurt
1 ek dióolaj (sima is lehet)
1 késhegynyi szegfűszeg
2 kk fahéj vagy 1 fahéjrúd
fél ek fahéjesszencia
10 db muffinpapír






Folyamat
  1. A muffinpapírokat a muffinsütő mélyedéseibe tesszük. Az almát meghámozzuk, a magházát kivágjuk, apró kockákra vágjuk. Vaníliás cukorral, citromlével, a fahéjesszenciával és a fűszerekkel felforraljuk, beletördeljük a fehér csokoládét és gyenge tűzön addig kevergetjük míg elolvad. Pár perc alatt krémes ínycsiklandozó masszát kapunk.....erőteljesen fahéjas almadarabkákkal. Kicsit olyan, mint amikor az almalekvárt készítem.
  2. A sütőt előmelegítjük. A lisztet elvegyítjük a sütőporral.
  3. A tojásokat a cukorral, joghurttal és az olajjal felverjük. Gyorsan hozzákeverjük a lisztes elegyet, majd beleforgatjuk a fahéjas/almás masszát.
  4. A tésztát a formákba töltjük. A sütőben 15-20 perc alatt barnára sütjük. Süteményrácson hagyjuk kihűlni.
  5. A muffinok tetejére a félretett csokoládékockákból forgácsot gyártunk és a muffinokra halmozzuk. 


Megjegyzések

Amit megkóstolnátok a héten...