Mentás-citromos muffin



Jajj, nagyon szeretem ezt az időszakot!!!!!!.....Jelentem, az első hópelyheket már izgatottan várom, de egyenlőre még nem érkezett meg!....
Pesti lányból pár éve 'hegylakó' lettem, ami azt jelenti, hogy nálunk kemény de gyönyörűséges tél van, őzikékkel...hóban nyakig süppedő kutyussal....latyakmentes és nagyon fehér, ilyenkor reggelente amikor indulok dolgozni, a gyerkőcök szánkóra pattannak és lecsúsznak az iskolába/oviba.
Amikor Pestről leköltöztünk, hamar rádöbbentem, hogy nem igazán vagyok felkészülve erre a hegyvidéki életmódra. Az első tél megrázó volt számomra! Nem volt sapkám, kesztyűm, a kabátomról ne is beszéljünk, csak a neve volt téli, be kellett szereznem egy rendes darabot és pár éve, a kritikus havazós időszakot már hótaposóban nyomom, ugyanis a 'divatcsizmáim' sem bírták a kiképzést....nemrég találtam egy szőrös kucsmát is...tudjátok, olyan fülvédőset...:))

Kis kitérő után muffin a porondon, a jégcukor az egyik nagy kedvencem, ugyanis egyszerűen mindenen jól mutat, kekszen/panettonén/kalácson...meg ami épp kéznél van. A muffinba étcsokit tettem, de nem ám simát, hanem citromdarabokkal és mentával tuningoltat, a tésztához pedig reszeltem még egy kis citromhéjat.

Hozzávalók
6 db nagyobb vagy 12 db kisebb muffinhoz

20 dkg liszt
2 tojás
2 tk sütőpor
1 ek olaj
10 dkg cukor
1 kis doboz natúr joghurt
1 tábla HEIDI étcsokoládé mentás/citromdarabokkal (80g)
1 fél citrom héja
jégcukor a tetejére
6 db papír sütőformácska

Folyamat

A sütőt előmelegítjük, a muffinsütőformát kivajazzuk, a papír sütőformákat a sütőforma mélyedéseibe tesszük.
A lisztet a sütőporral összekeverjük.
A tojásokat felverjük a cukorral, az olajjal, a joghurttal és a citrom héjával.
Gyorsan beleforgatjuk a lisztes keveréket, majd az apró darabokra zúzott csokoládét.
A tésztát a formákba öntjük és mindegyik tetejét megszórjuk jégcukorral.
A sütőben (középen) kb. 15-20 percig sütjük.
Sütőből kivéve hagyjuk kihűlni.



Megjegyzések

Amit megkóstolnátok a héten...