Spekulatius pancake




Fűszertől illatos ünnepváró pancake.....
Mert továbbra is rajongunk a mini palacsintákért, csak úgy, mézzel meglocsolva.....de ezzel a karácsonyi fűszerrel is megállta a helyét......és még mindig reggelire a legeslegjobb!
Kis családunkban a gyerkőcök rajonganak ezért a fűszerért, így jött az ötlet, hogy mi lenne ha palacsintába keverném.....szerettük, na!



Hozzávalók a palacsintához

30 dkg durumliszt
2 tojás
10 dkg barna nádcukor (vagy ízlés szerint)
fél tasak sütőpor
csipet só
1 tk vanília kivonat
4 deci tej
2-3 ek olaj
1 ek vaníliás cukor
spekulatius fűszer (1-2 púpozott ek)

A durumliszt helyett használhatunk sima búzalisztet is! 



Folyamat

A lisztet, sót, sütőport egy tálban elkeverjük.
Egy nagyobb tálban a tojásokat a kétféle cukorral habosa verjük.
Hozzácsorgatjuk a tejet, olajat, vanília kivonatot.
Hozzákanalazzuk a lisztes elegyet, a spekulatius fűszert, majd elkeverjük a masszával.
Forró serpenyőben, minimális zsiradékon, pár perc alatt mindkét oldalát barnára sütjük a palacsintáknak. Én evőkanálnyi halmokat szoktam sütni, méretüket tekintve így az ikrek tenyerével pont kompatibilisek..:) Természetesen lehet merőkanálnyi adagokat is porciózni, akkor kevesebb palacsintánk lesz.
A tetejére porcukrot szitáltam, amit szintén spekulatius fűszerrel ízesítettem....





Megjegyzések

Blogkonyha üzenete…
Hű, de finom lehet ezektől az illatos fűszerektől. Nagyon j, vittem is. Két ünnep közt biztos megcsinálom. Köszi.
Elena üzenete…
Szìvesen! Várom az eredményt! :)

Amit megkóstolnátok a héten...