Kókuszgolyó rumos meggyel



Nyáron készítettem pár üveggel rumos meggyet, épp itt volt az ideje, hogy elhasználjam az egyik kisebb üvegemet, és megtöltsem velük ezeket a finom kis golyóbisokat. Konkrét recept nem volt a tarsolyomban, de keresgéltem persze...
Meg is találtam a Nosalty-n, köszönet Szintiának! Apróbb módosításokkal el is készítettem, a receptet kukkantsátok meg itt: http://www.nosalty.hu/recept/kokuszgolyo-2

Hozzávalók

40 dkg háztartási keksz
20 dkg porcukor
2 ek kakaópor (cukrozatlan)
kb. 1 tk fahéj
10 dkg vaj
3 dl meggylé
magozott meggy (mennyisége attól függően, hogy nagyobb vagy kisebb golyókat formázunk)

kókuszreszelék
szükség esetén tej, ha a kakaós masszánk száraz, repedező lenne




Folyamat

A magozott meggyszemeket lecsepegtetjük, félretesszük.
A háztartási kekszet ledaráljuk, és egy nagyobb tálban elkeverjük a porcukorral, kakaóval és a fahéjjal, végül belemorzsoljuk a vajat.
Hozzáöntjük a rumos meggylét és jól összedolgozzuk.
(Ha szükséges, egy kis tejjel higíthatjuk a masszát).
Kiveszünk a kekszes masszából kisebb adagokat és golyót formálunk belőlük, kilapítjuk, majd mindegyik közepébe egy meggyszemet teszünk.
Visszacsomagoljuk, jól bebugyoláljuk, és újra golyót formálunk belőlük, majd alaposan meghempergetjük a kókuszreszelékbe.
Papírkapszlikba (mignonpapírba) csomagoljuk, dobozoljuk és hűtőbe tesszük. Én most a teraszon pihentettem őket, pont jó volt nekik a hőmérséklet. Legalább 30 db kókuszgolyónk lesz ebből a mennyiségből, de ez az adat elég bizonytalan...ugyanis bele kell számolni a pocakban landolt kókuszgolyókat is..így pedig elég nehéz...:)


Megjegyzések

Amit megkóstolnátok a héten...