Duplacsokis keksz



Tegnap valahogy nem esett jól a reggeli ácsorgás a szabadban, teljesen átfagytam, amint hazaértem, rögvest begyújtottam a sütőt, és készítettem egy gyors kekszet. Csokisat...méghozzá duplán!! Most narancsvízzel ízesítettem, de vanília vagy mandula aromával is finom!..hát még egy bögre forró teával...

Hozzávalók

20 dkg puha vaj
12 dkg cukor
1 tasak vaníliás cukor
3-4 tk narancsvíz
1 nagyobb tojás
22 dkg liszt
1 csipet só
1 tk szódabikarbóna
10 dkg aprított étcsokoládé
10 dkg aprított fehér csokoládé

Folyamat

A vajat, a cukrot és a narancsvizet egy nagyobb tálba tesszük, és habverővel jól összedolgozzuk.
Apránként belekeverjük a tojást is, és könnyű habbá verjük.
Hozzászitáljuk a lisztet, a sót, szódabikarbónát, és óvatosan beleforgatjuk.
Belekeverjük a csokoládédarabkákat is.
Kivajazott vagy sütőpapírral bélelt tepsibe teszünk, kb. fél evőkanálnyi kupacot, kicsit távolabb egymástól, hogy ne érjenek össze, amikor sülés közben megnőnek és elterülnek.
(Ha evőkanálnyi halmokat teszünk tepsire, akkor nagyobb kekszeink lesznek).
Előmelegített sütőben 10-12 percig sütjük.
Ezalatt a sütemény kívül ropogóssá válik, de belül puha marad. Rácsra tesszük, és megvárjuk hogy teljesen kihűljön.



 Ötletadó: Szakácskönyvtár-Muffinok és sütemények (Vince Kiadó)

Megjegyzések

Amit megkóstolnátok a héten...