Penne spárgával



A mai nap a 'sós ételek' jegyében telt, de holnap újra 'édes napok' következnek...Készítettem egy egyszerű spárgás pennét juhsajttal, és összeállítottam a kakukkfüves olajat is, ami innentől számítva 2 hétig pihen a kamrapolcon, hogy azután locsolhassam újburgonyára, csibére, articsókás pizzára vagy csak egy ropogós bagettre...
Ahhoz képest, amennyire tésztás vagyok, csak egy recept található a blogon, úgyhogy ideje megdönteni ezt a rekordot. Általában a paradicsomos tésztákért rajongok, de időnként jöhetnek a tejszínes változatok is. A sima klasszikus bazsalikomos-paradicsomos verziót akár mindennap tudnám fogyasztani egy jó adag parmezánnal megszórva...
Mivel nagyon szeretem a zöld spárgát, ezért ez a tészta is az egyik kedvencem! A recept még Stahl Judit Olaszos tészták c. könyvéből való, amit még egy régebben nálunk vendégeskedő olasz barátunk hozott ajándékba.....Sokáig nem is lapozgattam a könyvet, mondhatni feledésbe is merült, csak a gasztronómiai érdeklődésem ásta elő a polc mélyéről...A receptben még brokkoli és zöldborsó is van ebben a tésztában, de nekem bőven elég bele a spárga, a tejszínhez szoktam reszelni parmezánt is juhsajt helyett, valamint morzsoltam már a szószhoz fetát is, és nekem úgy is nagyon ízlett!

Hozzávalók
kb. 4 adaghoz 

40 dkg penne

50 dkg zöld spárga

A szószhoz

2 gerezd fokhagyma
3 dl tejszín
10 dkg kemény, reszelhető juhsajt
só, frissen őrölt bors
1 kk morzsolt rozmaring
1 késhegynyi frissen reszelt szerecsendió

olívaolaj
kevés vaj





Folyamat

A spárgát megmossuk, és a végein kettétörjük (így fog elválni a fás rész a nem fástól). Forrásban lévő vízben, 5-10 perc alatt roppanósra főzzük, leszűrjük, majd kb. 2 cm-es darabokra vágjuk.
Egy serpenyőben vajat forrósítunk, majd pár perc alatt, nagy lángon, átpirítjuk rajta a spárgákat, de ne kavargassuk, inkább csak rázogassuk a serpenyőt, hogy ne morzsolódjon szét a spárga.
A mártáshoz  a fokhagymát megpucoljuk, finomra zúzzuk, azután egy serpenyőben, mérsékelt tűzön megfonnyasztjuk az olajon. Felöntjük a tejszínnel, félrehúzzuk, és belereszeljük a juhsajt (vagy a feta) felét.
Ezután 1-2 percre visszatesszük a tűzre, és addig kevergetjük, amíg a juhsajt elolvad. Ekkor ízlés szerint sózzuk-borsozzuk, megfűszerezzük a rozmaringgal és a frissen reszelt szerecsendióval, és lehúzzuk a tűzről.
Egy nagy fazékban vizet forralunk a tésztának, kevés sóval és olajjal, majd megfőzzük benne a tésztát. Ügyeljünk, hogy ne főzzük túl puhára! A megfőtt tésztát leszűrjük, majd a sajtmártással és a spárgával együtt összedolgozzuk, és átmelegítjük az egészet. Ha esetleg túl sűrű lenne, akkor önthetünk hozzá 1-2 merőkanálnyit a tészta főzővizéből. A maradék juhsajttal (parmezánnal/fetával) tálaljuk.


Megjegyzések

Amit megkóstolnátok a héten...