Medvehagymás pogácsa ricottával



Még mindig medvehagyma....most épp pogácsában, amibe különben is kötelező időnként medvehagymát tenni...szerintem! Ízlés szerint, többet vagy kevesebbet. Én most még óvatosan bántam vele, mert nem tudtam milyen lesz a fogadtatás, de legközelebb azt hiszem bátrabban aprítom azokat a leveleket!
Igazi pehelykönnyű pogik születtek, méghozzá ricottával, a tészta gyönyörűen megkelt, így a gombóc egyik felét egy hirtelen ötlettel lefagyasztottam, gondoltam jó lesz ínségesebb időkre, amikor sürgősen pogácsára vágynék, minimális energia hozzáadásával, ami a szaggatásban, sütésben, és azonnali elfogyasztásban ki is merül, a másik feléből pedig két tepsire való pogácsát sütöttem, kb. 40 darabot.





Hozzávalók

50 dkg liszt
kb. fél-1 ek só (aki sósabban szereti, tegyen még hozzá sót)
25 dkg margarin
1 tojássárgája
2 dl tejföl

3 dkg élesztő
kb. fél-1 dl langyos tej
csipet cukor
csipet liszt

25 dkg ricotta
3-4 ek aprított medvehagyma
kevés só

1 tojás a kenéshez

Folyamat

Az élesztőt a langyos tejjel, egy csipetnyi cukor és liszt társaságában felfuttatjuk.
A margarint a liszttel elmorzsoljuk. A ricottát az aprított medvehagymával egy tálba tesszük, sózzuk, összekeverjük, a végén kóstoljuk meg, majd dolgozzuk alaposan össze a liszttel, öntsük hozzá az élesztőt, adjuk hozzá a tojássárgáját, sót, tejfölt és az egészet gyúrjuk át. Ha ragadna a tészta, adjunk még hozzá lisztet, hogy gyúrható állapotban legyen.
Egy óráig langyos helyen kelesztjük, majd lisztezett deszkán kb. 2 cm vastagra nyújtjuk, pogácsákat szaggatunk, a tetejét tojással megkenjük, és sütőpapírral bélelt tepsiben, előmelegített sütőben aranybarnára sütjük. (kb. 15-20 perc)



Megjegyzések

Amit megkóstolnátok a héten...