Mozzarellás-paradicsomos töltött kenyérszeletek



Ma egész nap lekvárt főztem, passzíroztam, és még mindig nem végeztem. Ez lesz az első évem, hogy a kamrapolcomon végre sorakoznak a saját készítésű dzsemek, lekvárok. Eddig minden évben csak halogattam..halogattam..aztán készítettem egy üveggel, ami még frissen el is fogyott! Na de az idén...hmmm....már most jó érzés......
A fenti étel szerintem jópofa és ötletes, amúgy pedig nincs benne semmi extra, a benne lévő alapanyagok pedig nagy kedvenceim. Elég hamar elkészíthető, általában könnyed vacsorára fogyasztom.

Hozzávalók
4 fő részére

12 szelet szeletelt kenyér
kb. 2 deci tej
1 tojássárgája
olívaolaj
200 g nagy mozzarella (2X100 g-os tasak)
kb. 450 g koktélparadicsom
egy csokor bazsalikom
2 duci gerezd fokhagyma
kb. 40 g reszelt parmezán
só, ízlés szerint bors
csipet cukor

Folyamat

A fokhagymát apró darabokra vágjuk és olívaolajon (vagy egy kevés vajon) átkevergetjük.
A koktélparadicsomokat félbevágjuk, csipetnyi sóval, cukorral 6-7 percig nagy lángon pirítjuk.
A mozzarellát leszűrjük és apró kockákra vágjuk.
A tejet a tojássárgájával felverjük. Összesen 6-6 szelet kenyérre lesz szükségünk. (Az eredeti recept szerint, a kenyereket belemártjuk a tejbe és elkezdjük rétegezni egy tepsiben. Viszont ha a tejben áztatott kenyerekre, rápakoljuk a fokhagymás paradicsomot, akkor nagyon eláznak az alsó kenyérszeletek. Ezért én, az aljára szánt 6 szelet kenyeret nem szoktam beáztatni, hanem inkább megpirítom egy picit, hogy az is ropogósabb legyen..és a pirított paradicsom mellé friss paradicsomkockát is teszek..)
A megpirított kenyereket lefektetjük a sütőpapírral bélelt tepsire.
Ráhalmozzuk a fokhagymás paradicsomot, a tetejére a kockázott mozzarellát. Ízlés szerint borsozzuk, rádobáljuk a friss bazsalikomleveleket.
Az egészet megszórjuk a reszelt parmezán felével, majd meglocsoljuk egy nagyon kevés olívaolajjal.



A következő 6 szelet kenyeret beáztatjuk a tejbe, majd ráterítjük a töltelékre. 
A tetejét megszórjuk a maradék parmezán sajttal, és előmelegített sütőben, kb. 30 percig sütjük. Akkor jó, ha a parmezán megpirult a tetején.
Tálalás előtt hagyjuk egy picit kihűlni, majd kockákra vágjuk.
A tetejére szórhatunk friss bazsalikomlevelet, de akár paradicsomszeletekkel is díszíthetjük.  

Ötletadó: Cucina Moderna

Megjegyzések

Amit megkóstolnátok a héten...