Fokhagymás répa kakukkfűvel, mézzel és fekete szezámmaggal



Tudom, tudom....eltűntem....nem is szabadkozom, egyszerűen csak itt vagyok újra, rendben?!
Nyáron egy izgalmas, új, kihívásokkal teli dolog is történt velem, amit majd egy önálló bejegyzés keretében meg is osztok Veletek! Röviden annyi, hogy két hétvégén keresztül süteményeket fotózhattam, egy újonnan nyíló cukrászda készülő katalógusába, ami nagy felelősséget rótt rám, de megpróbáltam igényes munkát kiadni a kezemből......a fotózás tehát továbbra is szerelem, az ételfotózás pedig különösen nagyon kedves a számomra!

Sült répa gyakran készül nálunk, nagyon egyszerű kis recept, és nagyon szimpatikus a répának ez az elkészítési formája! A tepsiben sült változatnál nekem kicsit szárazabb lesz a répa, ezért én sokkal jobban szeretem serpenyőben elkészíteni. Anyukám receptje lett egy kicsit átalakítva, még a kint töltött olasz idők alatt tanulta, és komolyan, aki nem szereti a répát, még megszeretheti ebben a formában.
Az ő verziója nagyon egyszerű (amúgy az enyém is) fokhagymával és kakukkfűvel megpárolja a karikára vágott répákat és ennyi. 
No, én nem karikázom, egyben marad a répa egy kis zölddel a tetején, a méztől pedig kellemesen édeskés lesz.....




Hozzávalók

egy csokor sárgarépa
friss kakukkfű (ha nincs szárított)
2-3 gerezd fokhagyma kettévágva
fekete szezámmag
méz
olívaolaj

A répákat megmossuk, meghámozzuk, és egy akkora serpenyőben, amiben elférnek egymás mellett szép sorban olívaolajat forrósítunk, és belefektetjük a sárgarépákat.
Mézet csurgatunk rájuk, megszórjuk az egészet fekete szezámmaggal, és elkezdjük pirítani a répákat. Amikor már majdnem szép barnák, hozzáadjuk a fokhagymagerezdeket, és picit pirítjuk még a répával, majd megszórjuk friss kakukkfűvel, sózzuk, felöntjük egy kevés vízzel (nem kell hogy teljesen ellepje) és fedő alatt alacsony lángon, készre pároljuk.Amikor teljesen elfőtt a víz, akkor jó.



   


Megjegyzések

Amit megkóstolnátok a héten...