Vaníliás szív








Igazi kekszes csajszi vagyok.....reggelente általában a következőképpen aklimatizálódom: elkészítem az induló infúziót, ami egy csésze forró Twinings Lady Grey tea. Ilyenkor nincs idő 'kekszezni' de ahogy lehet készítek magamnak egy újabb adag forró teát........előveszem az aktuális kekszemet, ha ügyes voltam akkor saját készítésűt :).....ha nem....akkor szinte teljesen mindegy, legyen az csokis/kakaós/töltött/sima/kerek/kocka/stb. Tehát kicsomagolom és.....és...mártogatooooom!!! Ezt a tevékenységet jó párszor végrehajtom egy nap, de most mit tegyek?? Beismerem...függő vagyok!!! :))



Azért mostanában kezdek ráérezni a kekszgyártás ízére, nincs is annál nagyszerűbb, mint megtölteni egy kekszes dobozkát, saját magunk készítette mártogatóssal. Többféle kekszet is kipróbáltam már innen-onnan...vegyes sikerrel. Legutóbbi próbálkozásom az itthon található olasz szakácskönyvből volt, amit annyira benéztem, hogy a keksz olyan lett mint egy cipőtalp :) Szerintem a recept sem volt túl jó, na és az én olasz nyelvtudásom sem....de isten ments hogy évszázados ősi olasz receptkönyv kekszét kritizáljam! Egyszerűen csak levontam a konklúziót...ezt a kekszet többet nem sütöm!
Aztán kiderült hogy van ám nekem magyar szakácskönyvem is, úgyhogy egyenlőre azt forgatom.
Ez egy nagyon egyszerű kis keksz ám, már többször sütöttem, többféleképpen.
A receptet a Sütés-Ellenállhatatlan finomságok lépésről lépésre c. receptkönyvből vettem.

Hozzávalók

225 g liszt
150 g apró darabokra vágott vaj
125 g cukor (amit én 100 g cukorra csökkentettem)
plusz kiegészítettem 1 tasak vaníliás cukorral
porcukor a szóráshoz
5 csepp vaníliaaroma (több is mehet bele)


Folyamat
  1. Sütőpapírral kibélelünk egy sütőlemezt
  2. A lisztet tálba szitáljuk és elmorzsoljuk benne a vajat, hogy darabos tésztát kapjunk
  3. Hozzáadjuk a cukrot, vaníliás cukrot, a vaníliaaromát, s kézzel összedolgozzuk
  4. Enyhén lisztezett gyúródeszkán sodorjuk 2,5 cm vastagra, és szaggasunk belőle szíveket
  5. Helyezzük a szíveket a sütőlemezre, s süssük előmelegített sütőben 15-20 perc alatt aranybarnára
  6. A kész szíveket hagyjuk kihűlni, majd hintsük meg kevés porcukorral
Az eredeti receptből 12 db szív jön ki, de én többet szerettem volna ezért vékonyabbra nyújtottam a tésztát. Pár darabot lelocsoltam olvasztott csokoládéval, és megszórtam mandulával.




Megjegyzések

Amit megkóstolnátok a héten...